Thursday, April 24, 2008

Al-Fatihah

Saudara Rustam Sani, anak kepada tokoh kemerdekaan negera, Ahmad Boestamam telah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada pukul 2.30 pagi tadi. Rustam yang juga merupakan seorang intelektual, aktif didalam bidang penulisan.

Allahyarham dilahirkan di Tanjung Malim Perak, 1944. Beliau merupakan anak kepada bapa pejuang kemerdekaan dan Melayu, Ahmad Boestman. Dalam politik jawatan tertinggi yang pernah disandangnya ialah Timbalan Presiden Parti Rakyat Malaysia (PRM). Hasil penggabungan PRM dengan Parti Keadilan Nasional (Keadilan) beliau dilantik sebagai Ketua Penerangan.

Beberapa tahun ke belakang beliau kurang aktif dalam parti kerana kesihatan dan menumpukan kepada penulis buku serta mengisi ruangan beberapa blognya. Pemikiran dan tulisan beliau boleh diikuti dalam blog, rustam.blogspot.com.


Marilah kita bersama-sama menyedekahkah Al-Fatihah buat saudara Rustam. Semoga roh beliau dicucuri rahmat.Dari Allah ktia datang kepadaNYA jua kita di kembalikan Al Fatihah semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman

No comments: