Friday, April 25, 2008

Temerloh,Pahang

Sebelum PRU12 iaitu selepas PRU11 PKR Bahagian Temerloh lesu kerana bahagian ini tidak ada pemimpin-pemimpin yang benar-benar ikhlas meperjuangkan agenda parti, yang ada cuma jeneral-jeneral yang tidak punya tentera. Akhirnya terpaksa pusat PKR menghantar Puan Rodziah Ismail( kini Adun Batu 3 Selangor/EXCO negeri Selangor) untuk memulihkan dan mengerakkan Bahagian Temerloh. Dengan sumbangan beliau, telah sedikit sebanyak menghidupkan kembali aktiviti2 yang lesu utk sekelian lama.walaupun berniat baik,ada di kalangan daripada AJK Bhg yang merasakan kehadiran beliau menggugat kedudukkan mereka di bhg ini.Mereka ini adalah pimpinan2 yang gah pada nama,hebat di pentas2 ceramah tetapi tidak pernah turun padang dan GAGAL melaksanakan tanggungjawap sebagai kepimpinan bahagian .

Kini mereka inilah yang bersungguh-sungguh menonjolkan diri agar di lihat sebagai pejuang2 yang kononnya yang telah memimpin bahagian Temerloh dengan ikhlas dan sekali gus KUNUNnya telah bertungkus lumus memperjuangkan ajenda parti khususnya di bahagian Temerloh.

Setelah PRU 12 berlalu,tikus-tikus politik ini begitu giat menjalankan aktiviti-aktiviti parti, program-program penambahan keahlian tetapi pada masa yang sama tersirat niat yang buruk. Mereka terang-terang memburukkan beberapa AJK Bahagian yang tidak sehaluan dengan agenda peribadi mereka. Amat malang apabila mereka yang akan di singkirkan ini adalah terdiri dari mereka yang selama ini begitu ikhlas berjuang untuk parti. Muka-muka baru yang ingin di tonjolkan adalah oppurtunis-oppurtunis politik yang selama ini jarang-jarang atau pun tak berani ke depan untuk berjuang bersama-sama.,Inilah yang kami maksudkan sebagai poli..TIKUS2 yang akhirnya akan merosakkan parti.Segala niat Pn.Rodziah akan jadi sia2 dan akhirnya beliau menyuarakan hasrat untuk melepaskan jawatan Ketua Bahagian Temerloh.Maka tikus2 politik ini melonjak2 kegembiraan kerana hajat untuk memimpin bahagian Temerloh semakin cerah.

Selaku ahli,kami simpati dengan nasib AJK2 yang benar-benar bekerja untuk parti tetapi tidak pernah mengharapkan apa-apa daripada kejayaan PKR dalam PRU 12 yang baru berlalu.Oleh kerana tidak sabar-sabar untuk mengambilalih kepimpinan maka tikus-tikus ini berhasrat untuk membuat EGM dalam masa terdekat.

Hanya masa akan menjawap segala niat yang tersirat dalam agenda gerakkerja mereka kini......namun begitu, saya ucapkan selamat memimpin dan jadilah pemimpin yang betul-betul ikhlas dan buangkan sikap menyalahkan orang lain bila kita kalah kerana hakikatnya kita sendiri yang tak buat kerja.

Selamat Berjuang. Jumpa di EGM nanti.


Budak Temerloh

No comments: